مدیران شرکتها به این نتیجه رسیدهاند که در زمان افزایش طول عمر انسانها، شرکتها زودتر میمیرند که راز بقای یک شرکت فناناپذیر دارای عوامل متعددی است. در سال ۱۹۵۸، میانگین عمر ۵۰۰ شرکت برتر در شاخص بورس اساندپی (Standard & Poor’s ۵۰۰ Index) معادل ۶۱ سال بود.
اکنون و براساس پژوهشی که توسط شرکت مشاوره مدیریتی مککینزی انجام شده، میانگین عمر شرکتهای بزرگ به ۱۸ سال سقوط کرده است. برخی از کارشناسان دیگر، برآورد میکنند که ۵۰ درصد از شرکتهای کنونی حاضر در شاخص اساندپی، تا ۱۰ سال بعد جای خود را به دیگران خواهند داد.
این شرکتها یا خریداری میشوند، یا در شرکتهای دیگر ادغام یا آنکه ورشکست میشوند؛ مانند اتفاقی که برای شرکتهای انرون، لمن برادرز و پولاروید و کداک افتاد.
حتی شرکتهایی هم که بقا مییابند، دور از ذهن است که بتوانند با همان قدرت سابق به فعالیتهایشان ادامه دهند. از جمله چنین شرکتهایی میتوان به جنرال موتورز، پاناسونیک، سونی، ایبیبی، سیتیگروپ و یوبیاس اشاره کرد.
هر مدیرعامل و هر عضو هیات مدیرهای باید از این شرایط خطرناک آگاه باشد. جای تعجب نیست که بسیاری از مدیران ارشد شرکتها در سال ۲۰۱۹ خود را آماده بهکار گرفتن هوش مصنوعی کردهاند.
شرکتهای خودروسازی هم بدون اشاره به حملونقل آینده» با سرمایهگذاران خود صحبت نمیکنند. بیامو مجموعهای از تامینکنندگان متخصص در حوزههای جدید حملونقل و خدمات نوآورانه آن ایجاد کرده است.
جنرال موتورز در پی راز بقای شرکت خود به چشمانداز خودروهای تمامالکتریکی و بدون آلایندگی فکر میکند و دایملر، سازنده مرسدس بنز، آینده را به هم پیوسته، خودکار و هوشمند» میبیند. در حقیقت، شرکتهای خودروسازی در راس تغییرات و جهش بزرگ به سمت آینده هستند.
آنها که همین چند سال پیش بهطور کامل متکی به مهندسان مکانیک و متخصصان موتورهای احتراقی بودند، اکنون برنامههایشان را با متخصصان برق و الکتریک و برنامهنویسی به پیش میبرند؛ شبیه همان متخصصانی که در شرکتهای کامپیوتری و بازیهای موبایل کار میکنند.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: راز بقای یک شرکت فناناپذیر
یافتن ایده های جدید کسب و کار اینترنتی
شرکتهای ,سال ,شرکت ,شرکتها ,بقای ,یک ,راز بقای ,بقای یک ,در سال ,در شرکتهای ,بزرگ به
درباره این سایت